14 tipp, hogy kánikulában is kellemes legyen az alvás

blog-kánikula-alvás-pihenés

Meglepő módon nyáron megesik, hogy van néhány nap vagy hét, amikor a hőmérő higanyszála tartósan 30 fok felett marad. Kánikula idején fokozottan oda kell figyelnünk nem akkor amikor már jelez a testünk, hanem érdemes elébe menni, és javallott jobban odafigyelnünk a hőség idején.  

Nappal még csak-csak jobban el tudjuk viselni, mert elvonulunk hűvös helyre, hűsítő italokat kortyolunk vagy a szerencsések strandra vonulnak. Na de ott van az este, az éjszaka, amikor a hőség ereje minimálisra csökken, ellenben aludnunk szükséges, és ebben az időszakban nem az egészséges alvási hőmérséklet uralkodik a szobánkban. Mit tehetünk, hogy mégsem az izzadságcseppek törölgetéséről szóljon az éj? Felvázolunk néhány javaslatot, amellyel könnyebbé válhat az éjszakai pihenés.

  1. Kereszthuzat

Hozzon létre egy kis kereszthuzatot, esetleg helyezzen el egy ventilátort az ágya közelében. Azonban fel kell hívni a figyelmet arra, hogy óvatosan a huzattal, mert az erre érzékenyeknél azonnali fülfájást vagy megfázásos tüneteket fog eredményezni.

  1. Engedje ágyát lélegezni

Cserélje le az ágyneműjét világos színű, könnyű, légáteresztő verzióra, hogy ágya is könnyen szellőzzön és levegőzzön.

  1. Le a pufók párnával

A nagy, pufók párna helyett a kisebbet részesítse előnyben, amely kevésbé öleli körbe, ilyen formán melegíteni sem fogja annyira.

  1. Éjszakai dress code

Egyesek inkább a csupasz éjszakai viseletet részesítik előnyben, azonban aki ezt a viseletet nem szívleli, annak a laza, pamut alsónemű a javallott.

  1. Vizes haj

Térjen nyugovóra vizes hajjal, így ha nem is egész éjszaka, de legalábbis amíg meg nem szárad a haja, frissen fogja tartani.

  1. Feküdjünk alacsonyan

A meleg levegő felfelé száll, így keresse meg a hálószoba legalacsonyabb pontját, amely valószínűleg a padló lesz, ágyazzon meg itt, és sokkal kellemesebb lesz az éjszakai hőmérséklet.

  1. Melegen hidegen tartó palack

A télen melegen tartó palackba most kerüljön hideg víz, és ezt tegye az ágyba hűsítő eszköz címszóval.

  1. Fagyasztott ruha

A konyharuhába rejtett fagyasztott zöldborsó is egyfajta hűtési megoldás, de a nedves majd pedig lefagyasztott törölköző még jobb megoldás.

  1. Hűtse lábait

A boka területe érzékeny a hőmérséklet ingadozásra, köszönhetően a lábfejen lévő pulzuspontonra. Ennek következtében a gyors lehülés és felfrissülés garantált lesz, ha egy lavórnyi hideg vízben áztatja lábát.

  1. Hűvös szellő

Látta már az olasz lakások erkélyén állandóan lógó fehér lepedőket? A nedves lepedőt akassza fel a nyitott ablak elé, amely hűsebb levegőt fog eredményezni.

  1. Függőágy

Amennyiben van rá lehetősége, úgy a függőágy is jó megoldás lehet átvészelni a forró éjszakákat köszönhetően annak, hogy remekül szellőzik.

  1. Ventilátor elé jégkocka

A ventilátor nem csak mozgatja a levegőt, de ha még elé helyez egy jégkockával teli tálat is, akkor hűvösebb lesz a megforgatott levegő. Bánjunk vele csínján, nem egészséges folyamatosan a ventilátor kereszttüzében lenni, ugyanis a nagy lehülés eredménye egy tüdő-és mellhártyagyulladás lehet.

  1. Étkezés

A kevesebb ámde gyakoribb étkezés csökkenti az anyagcsere által termelt hőmennyiséget, amelynek következtében az éjszaka folyamán kevesebb lesz a szervezetünk által termelt hő.

  1. Új matrac

Egy új, mondjuk bambusz matracon fekve is könnyebben fogja az éjszakai hőséget elviselni. Másik megoldás a gél matrac, amely elvezeti az emberi test által termelt hőt és egyenletesen szétoszlatja azt.

Érdekesnek találta? Ossza meg mással is: